Meme Operasyonları

Meme Büyütme

Daha güzel bir görünüm elde edileceği düşünülüyorsa tamamen güvenirliği kanıtlanmış protezle meme büyütmek mümkündür. Ama asla güvenliği olmayan meme gibi hormonal dinamikleri yüksek olan zaten belirli risk gruplarında sürekli kontrol altında olması gereken bir organa ,dışarıdan artifisel dolgu maddeleri ile büyütme yapılmamalıdır.

Seçilecek protezin FDA  (U.S. FoodandDrug Administration) onayı alınmış, ömür boyu kullanım garantisi olması önemlidir. “Bu şekilde güvenli olarak kullanılan marka sayısı birkaç tanedir ve hasta, hekiminden hangi protezi kullanacağı gibi bilgileri istemelidir”. Herkesin vücut yapısına göre göğüs kafes genişliği farklıdır. Bu nedenle vücut boyuna göre protez seçimi önem taşır. Operasyon bir ila bir buçuk saat sürer. Hastanede en fazla bir gece kalınır, hasta bir haftada normal hayatına döner. Genel sporlara üç gün sonra hemen başlanabilir. Kol kaslarını kullandıran tenis gibi sporlar içinse 1-1.5 ay beklenmesi tavsiye edilir. Hamilelik ve emzirmeyle ilgili herhangi bir sorun yaratmaz. Süt vermeye hiçbir etkisi yoktur. Hamilelik sırasında da çıkartılması düşünülmez.

Meme Küçültme

Meme yapısı gerçekten büyük, taşımakta zorlanan, sosyal açıdan, sağlık yönünden problem yaşayan kadınlarda sadece görünüm açısından değil, diğer problemler yönünden de uygulanması gerekli olabilen bir operasyondur.  Hastada oluşabilecek duruş bozukluğu, sırt, bel bölgesi ağrıları, meme altı pişikleri ve sutyen askı izlerinin yarattığı sıkıntıları gidermesi bakımından da önemlidir. İdeal göğüs ölçüsü için bazı uzaklık standartları baz alınır.

Normal meme büyüklüğünde, göğsün ortasındaki kemiğin üst kısmının, meme başlarına olan uzaklığı ortalama 20 santimetredir. Meme ortasından meme başlarına olan mesafe ise her bir memede ayrı ayrı ortalama 10 santimdir. Memenin alt çizgisi ile meme başı arasındaki ideal uzaklık ise ortalama 7-8 santimetredir. Burada önemli olan meme başının ameliyat öncesi bulunduğu yer ile ameliyat sonrasında bulunması gereken yer arasındaki uzaklık ölçüsüdür. Bu mesafenin kısa olması önemlidir.

Meme başının olması gereken nokta ile meme alt çizgisine olan mesafesi planlanır. Ameliyat izinin nerede olacağı ve meme dokusu çıkartılırken süt bezlerinin etkilenme derecesi ortaya konulur. Buna göre ameliyat planlanır. Bu konuda hasta iyi bir şekilde bilgilendirilir. Genel anestezi altında yapılır. Bir veya iki gece hastanede kalmayı gerektirebilir. Kısa vadede çocuk sahibi olmak isteyenlerde doğum ve emzirme döneminden sonra operasyonu planlamak daha uygundur. Ama uzun vade söz konusuysa bu riskler göze alınabilir.

Meme Toplama ve Dikleştirme

Yapısal nedenler veya doğum sonrası memenin sarktığı durumlarda estetik olarak görüntü bozulabilir. Meme toparlanması ve dikleştirmek için operasyona gerek duyulabilir. Hastada kendine ait yeterince meme dokusu varsa, meme içeride yeniden şekillendirilerek ideal görüntü oluşturulur. Doku yetersizse protezle hacim vermek gerekebilir. Ameliyat genellikle iki üç saat sürer. Bazen bir gece hastanede kalmak gerekebilir.

İyileşme bir hafta on gün içinde olur. Ameliyat sırasında kalıcı izlerin minimale indirilmesi esastır. Meme başında hemen hemen hiç iz yoktur. Hamilelik, aşırı kilo verme ya da yaş ilerledikçe sarkma sorunu yaşanabileceği gibi genetik sebeplerden de bu sorun yaşanabilir.

Kullanım Şartları Gizlilik Site Haritası